Instagram arkiv #5



06.02.20

Ensomhed er en underlig størrelse. Det har sjældent noget at gøre med at være alene, men er nærmere en indre følelse.
.
Derfor vil folk ofte beskrive følelsen af at være ensom i et fyldt lokale, og man kan sjældent tale om skyld hos ens relationer. .
.
Fordi ensomhed typisk rammer os når vi på én eller anden måde står udenfor fællesskabet.
.
Derfor rammer det ofte folk der går på pension, ledige eller langtidssygmeldte. Fordi det er så svært når vores plads i verden ændre sig. Det er svært at være udenfor.
.
Jeg oplevede det første gang da jeg blev syg. Intet i mine sociale forhold havde ændret sig. Jeg havde stadig min vidunderlige kæreste, mine veninder og kollegaer.
.
Men jeg ændrede mig, og min plads i verden ændrede sig. Og det var ensomt.
.
Når jeg i momkind.dk artiklen snakker om at være ensom i mødregruppen, handler det ikke om kvinderne i gruppen. Men om min følelse af at stå uden for fællesskabet.
.
Det samme ramte mig i dag i barselslæseklubben, da jeg brugte den første time på at amme, vugge, trøste underholde, skifte og vikle i mens de andre i forholdsvis god ro kunne analysere teksten Mesothelium.
.
For det er svært ikke at være med. Eller det er det i hvertfald for mig. Jeg mærker med det samme at jeg går glip af noget.
.
Jeg er heldigvis langt mere afklaret med min situation nu, jeg har ikke trukket det nemme barn.
.
Og det er okay.
.
Anden del af barselslæseklubben gik super fint med sovende barn i vikle. Og det er et positivt tegn på hvor langt vi er kommet.

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Sådan sover mit barn

Ammestop

Instagram arkiv #6